Kantor internetowy w modelu white label rozwiązaniem przyszłości dla banków i…
Pierwsze kantory internetowe na polskim rynku były pomyślane jako konkurencja dla banków. W odpowiedzi na wątpliwości dotyczące bezpieczeństwa transakcji powstał kantor z sektora bankowego, do korzystania z którego nie trzeba zakładać rachunku. To rozwiązanie w modelu white label wdrożył już kolejny bank – czy mamy do czynienia z nowym etapem rozwoju rynku?
2018-04-17, 13:07

Kantor w modelu white label oznacza, że nabywca takiego rozwiązania otrzymuje cały panel klienta z wszystkimi funkcjonalnościami dostępnymi w kantorze. Panel jest utrzymany w kolorach brandowych nabywcy, znajduje się tam też jego logo. Takie rozwiązanie oferuje Raiffeisen Solutions Sp. z o.o., (spółka-córka Raiffeisen Polbank) prowadząca Rkantor.com. To pierwszy na polskim rynku kantor internetowy z sektora bankowego, do korzystania z którego nie trzeba zakładać rachunku w żadnym banku. Został udostępniony dla klientów w 2015 roku.

Jakie kryteria musi spełniać kantor internetowy white label dla banku?  

Przede wszystkim z dziedziny bezpieczeństwa. Kantor internetowy dostarczany przez Raiffeisen Solutions Sp. z o.o. ma status Krajowej Instytucji Płatniczej, co oznacza, że jest nadzorowany przez Komisję Nadzoru Finansowego – organ rządowy. Dzięki temu podlega też Ustawie o usługach płatniczych, co oznacza, że zgodnie z polskim prawem można za jego pośrednictwem zlecać przelewy krajowe i zagraniczne. Bardzo ważna jest też infrastruktura informatyczna – poziom zabezpieczeń transakcji w kantorze od Raiffeisen Solutions (Rkantor.com) jest na poziomie bankowym. Jest on też łatwy w integracji z istniejącymi na rynku systemami bankowymi.

Jeśli spełnione zostały kryteria bezpieczeństwa, kolejne to dostępność. Aby korzystać z kantoru internetowego Raiffeisen Solutions nie trzeba zakładać konta w żadnym banku – klient otrzymuje darmowy dostęp do 19 kont walutowych w Portfelu Walutowym. Może też swobodnie zlecać przelewy – złotówkowe są darmowe, klient nie płaci też za błyskawiczne, księgowane nawet w 10 minut przelewy walutowe do 15 polskich banków. W ofercie jest wymiana walut w kantorze (natychmiastowa i z odroczoną wpłatą) oraz na giełdzie społecznościowej, gdzie użytkownicy sami ustalają kursy wymiany. Mogą też korzystać z  przelewów zagranicznych i wypłaty gotówki z bankomatu bez karty. To gotowe, nowoczesne rozwiązanie z branży fin-tech.

Kto korzysta z kantoru internetowego w modelu white label?

Pierwsza była instytucja pozabankowa, jednak z dużą renomą na polskim rynku – Poczta Polska. Jak się okazuje, rozwiązania z dziedziny fin-tech chętnie wdrażają też banki z długimi tradycjami – pierwszy był Bank Spółdzielczy w Zatorze. Od kwietnia 2018 z kantoru internetowego mogą korzystać też klienci Banku Spółdzielczego w Wysokiem Mazowieckiem

– To dopiero początek listy podmiotów, które decydują się na współpracę z nami. Samodzielne stworzenie platformy do wymiany walut i przelewów na takim poziomie wymaga kilku lat pracy i zatrudnienia ogromnej liczby ludzi  – mówi Michał Hojowski, prezes Raiffeisen Solutions Sp. z o.o. – Przy spełnieniu najwyższych kryteriów bezpieczeństwa dostarczamy jedyne na polskim rynku tak przyjazne dla klienta i łatwe do wdrożenia rozwiązanie. Wyróżnia nas też szybkość działania – zajęliśmy 1 miejsce w rankingu szybkości przelewów magazynu Forbes – mówi Michał Hojowski.

KONTAKT / AUTOR
Anna Korzec
Rkantor.com
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.